söndag 20 mars 2011

Bra helg feat. Emma, André & Dennis

I helgen har jag acklimatiserat mig till att vara tillbaka till Piteå. Förutom lite fix med handling, städning, tvättning och sånt nödvändigt ont har jag hängt en del med dessa tre:

Så fort jag hade fräschat upp mig efter bussfärden i fredags drog vi iväg till Statt och uppdaterade varandra om världsläget över ett glas stärkande. Nu gick det i och för sig sådär att redogöra för tre månaders händelser under några få timmar. Men lite mer ajour blev vi nog.

I går kväll gick vi helt bananas och lagade tacos och marängsviss. För mig som suktat efter svenssonrätten numero uno en tid var det en smaksensation som slog mycket där och då. André, som gjort sin praktik på Allt om whisky och numera är alkoholexpert, hade köpt ett par förjäkligt goda viner som inte direkt sänkte middagen.

Snart är det dock slut på njutningen och dags för plugg igen. Men det är morgondagens bekymmer!

1 kommentar:

Emma sa...

Jag ser ut som en tant. Punkt slut.

Väldigt trevlig helg, skönt att ha dig hemma! :)