onsdag 2 mars 2011

Det ska gå. För min skull. För din skull. För vår skull.

Det är den nionde oktober 2010. Vi sitter i bilen på väg mot Luleå och pratar om framtiden. Drömmer om allt vi ska göra, gör back-up-planer i fall plan A skulle skita sig. Allt kommer ändå lösa sig i slutändan, beslutar vi.

Tio dagar sedan omkommer Johan i en bilolycka. Vår framtid blev varken det vi drömt om eller planerat. Den gick upp i rök den där tisdagskvällen.

För varje dag som går växer saknaden. För varje dag som passerar blir vår sista tid tillsammans mer och mer avlägsen. Samtidigt blir sorgen och längtan en aning lättare att hantera. De har blivit mina ständiga följeslagare som jag försöker lära mig tampas med.
Men det helvete som varit de senaste månaderna är fortfarande ett pågående helvete. Jag försöker att sträva uppåt och jag tänker slutföra de där planerna på egen hand. Även om det inte löste sig i slutändan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

otroligt fin bild!

Idamari sa...

Åh, så fint. Det vet jag att du kommer klara galant. Styrkekramar!

Hanna sa...

Sv: Men var ska du bo då, Piteå, Lycksele eller Umeå? :) You are all over the place!

Men om du inte prövat på Lottas så är det ett krav! Det är allmänt känt i Umeå att Lottas har den godaste planksteken ever. (;

Tack för kommentaren om depressionen. Det värmer.

Nu angående ditt inlägg.

Jag blir alltid lika berörd när jag läser om dig & Johan. Du är så himla stark & just för den styrkan avundas jag dig. Du har en inre kraft som inte så många andra har. Jag tror att du kommer klara dig bra här i livet. Men jag känner med dig, det som du gått igenom ska bara inte hända.

Men keep up the good work.
KRAM.