torsdag 24 mars 2011

Den här dagen kan ta sig i röven

Det har verkligen varit en riktig skitdag för min del, från gryningen tills nu. Det började med att jag kände mig riktigt låg hela morgonen. Grubblandet gjorde mig deppig och sedan var det svårt att rycka upp sig.

När jag väl företog mig något "vettigt" var det att ringa vårdcentralen för att boka en tid. Sen i söndags har jag haft någonting i ögat som irriterat vilket jag misstänkte var en bit från en trasig lins. Har försökt få ut den själv men, trots ihärdigt grävande har jag misslyckats. Jag fick i alla fall en snabb tid för en ögonkontroll fast farbror doktorn kunde inte heller hitta något fel i ögat. Så istället för att bli kvitt skavandet blev jag ordinerad en ögonsalva och linsförbud hela helgen. Jag som verkligen avskyr glasögon stod ut med de i sisådär sex timmar sedan åkte linserna in igen. Dumt kanske, men jag pallar verkligen inte att se ut som tant Anna och dessutom ha begränsat synfält.

Händelsen som verkligen satte helveteskant på dagen inträffade när jag upptäckte att någon jävla idiot snott min tvätt. Är fortfarande redigt förbannad! Vad är det egentligen för psyko som smyger runt om dagarna och tar folks underkläder? Säkert någon pervers typ. Synd för honom/henne att mina trosor var tvättade, då får personen åtminstone inte uppleva lukten den suktade efter.

Slutligen hade jag tänkt träna Bodybalance i kväll i ett försök att varva ner och koppla bort. Men tror ni inte på fan att passet var inställt? Receptionisten på Korpen påpekade vänligt att jag kunde gå på spinning eller styrkemix i stället, men jag avböjde med orden "Nej, vet du vad - då går jag hem och lägger mig på soffan istället". Och det är precis vad jag tänker göra nu!
Den här dagen kan ta sig i röven.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Haha.. det här med att stjäla underkläder. Man får väl försöka se det som att man gör Någon glad iaf.. ;P

mami sa...

Efter regn kommer sol..
Vilken tur att "tjuven" inte var nån tjuv och att du slapp springa och köpa nya underkläder :-D
Hoppas den här dagen varit betydlig bättre! kram