måndag 15 oktober 2007

Dagens klipp

Äntligen har jag fått min efterlängtade lugg! Efter att ständigt få höra av olika
frisörer att jag inte kan ha en rak lugg p.g.a. min dumma virvel har jag nu lyckats övertala en bekant att klippa en ändå. Och det ser bra ut, än så länge. Det kanske inte är lika roligt imorrn, men då får jag ta den smällen då...

Igår va jag på make-up store och fick en skitbra sminklektion. Det vart så himla snyggt, jag vart sjuukt nöjd. Kanske jag vart en aning blek, men ändå. Köpte även med mig lite prylar, så jag ska försöka fixa samma look på nästa party. Får se hur det går...

Ser lite vinögd ut på bilden, men make-upen är ju iaf snygg


I övrigt vart det inte så mycket shoppande i Umeå, konstigt nog. Jag som är värsta shopaholicen i vanliga fall kände mig rätt mätt på shoppandet, men det blev i alla fall en jättejättefin klänning på Gina Tricot som jag tänkte ha på nyår. Jag vet att jag ligger lite före i tiden, och jag misstänker att jag kommer att "tjuvanvända" den innan, men jag tänker då nyår då jag ser blåsan. Är ni nyfikna kan ni spana in skönheten här.

Idag har jag föresten kompenserat det utblivande shoppandet genom att näthandla på H&M. Blev två linnen/toppar, ett par byxor, en väska, benvärmare och en stickad tröja. Och allt för ynka 802 kr! Som hittat. Byxorna är ett par randiga bomullsbyxor i stuprörsmodell, med lite rockigt stuk. Jag hoppas att dom är lika fina i verkligheten som på bild, för där såg dom då vrålfräsiga ut!

Nej, nu är dagens bloggande gjort, ska börja byta om och bege mig till jobbet... Har kvällspasset 16-23, känns väl sådär. Men pengar = mer shopping, som jag brukar tänka. Kaching!

3 kommentarer:

Caroline sa...

Ser väldigt lovande ut! Hoppas att det blir bra. Jag höll på att kräkas över min pannlug där på slutet, eftersom jag var så less den...

Anonym sa...

hm,läste inget om den otroliga söta å snälla killen ,som krampaktigt svansade efter hela dagen i umeå :p

Anonym sa...

en gammal gumma och gubbe sitter och stirrar på varandra i dagrummet på ålderdomshemmet.

Plötsligt säjer gubben:
-för en tjuga pippar jag dig i gungstolen där borta.

Tanten tiitar förvånat på honom men säjer ingenting.
Gubben fortsätter:
-Fast ..för femtio kronor så gör jag det där borta i den sköna soffan och om du har en hundring så får du följa med mig hem till rummet på en romantisk middag och sedan en helkväll som du aldrig tidigare upplevt.

Tanten säjer fortfarande ingenting men börjar rota runt i handväskan och lyckas till slut få fram en skrynklig hundralapp.

Gubben tar pengarna och ler..
-Jasså..du vill ha en romantisk helkväll alltså?
-Skärp dig!! svarar tanten,jag skall ha fem omgångar i gungstolen!