fredag 5 oktober 2007

Kanelbullebrist och en räddande ängel

4 oktober och kanelbullens dag. Grattis alla konditorier säger jag bara. Jag har varit på tre ställen idag och sökt efter kanelbullar, men efter att inte ha hittat kanelbullar på någon av de tre ställena gav jag upp. Vafan är detta, fattar inte affärer att de måste ladda upp med bulla innan sånna här viktiga högtider?
Fast jag bojkottade att söka bullar på bagerierna här i stan; då kom snålheten in i leken.
Men som tur var kom det en räddande ängel hit med kanelbullar tidigare ikväll, tack, tack, TACK för den! :D

Och så har Maggi fyllt hela sjutton år (hihi!) idag. Så man har ju även fått i sig nå tårta och andra diverse kalorier ikväll. Tur...

Simon tjatar om att jag måste skriva något gulligt till han på bloggen, så här kommer det: Jag älskar dig bubbsi!

Avslutar med en klassisk dikt av Karin Boye idag. Jag vet inte vad det blev med mig i eftermiddag, men jag fick bara lust att läsa den här fina dikten;

Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.

Nog finns det mål och mening i vår färd -

men det är vägen, som är mödan värd.

Det bästa målet är en nattlång rast,

där elden tänds och brödet bryts i hast.

På ställen, där man sover blott en gång,

blir sömnen trygg och drömmen full av sång.

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.

Oändligt är vårt stora äventyr.

1 kommentar:

Caroline sa...

är i lyckselet i helgen. vad säger du om att fika (kanelbullar?) på lilla bedrägeriet på söndag?