onsdag 10 oktober 2007

En helt vanlig dag där det händer inte helt vanliga saker.

Idag har det inte varit någon mysdag precis, men ändå intressant. I urval har detta hänt:

1. Jag försov mig.
Eller försov och försov, jag hade som vanligt lyckats stänga av väckarn och somnat om och vaknade med ett ryck. Även om det var över en timme kvar innan jag började blev det stressigt, eftersom jag skulle hinna duscha och packa en massa grejer. Jag hatar att stressa.

2. Jag har lärt ut funk på spanska i högklackat. Det var svårt, men det gick. Fast jag skrattade hela tiden var jag livrädd för att jag skulle bryta bena. Men än så länge är dom intakta!

3. Jag har varit modell. I en studio med en fotograf med en bra kamera. Eftersom det låter så proffsigt borde jag låta bli att säga att jag var modell till en mediaelevs skolprojekt och det var egentligen inte så avancerat. Men nu sa jag det ändå... Så då kan jag lika gärna berätta att jag fann hela situationen med att försöka posa snyggt i en studio med varma lampor överallt väldigt besvärande, även fast jag är en obotlig linslus och egentligen älskar att vara med på kort. Skumt.

4. Jag har varit hos tandläkarn. En femminuters rutinkoll, så egentligen var det inte så spännande. Därför lämnar jag den här punkten här.

5. Jag och mina syskon har ätit middag hos mammsingen. Hon hade lagat jättegod tacopaj och laxpaj. Ironiskt nog hade jag tagit med en efterrätt - kolapaj. Det vart alltså mycket paj ikväll, men det gjorde ingenting, då blev det ju mer ett tema på middagen. I alla fall är det skoj att stråla samman med sin familj lite då och då, det gör man ju inte varje dag längre - tråkigt nog. Är så roligt att få kivas lite med Lisa, det saknar man väldigt mycket. Och fråga för Guds skull inte varför jag använde mig av det übertöntiga ordet "kivas", jag tyckte helt enkelt att "busa" eller "bråka" riktigt beskriver det vi gör bra nog.

6. Zorro har flyttat in i vår lägenhet några dagar. Känns bra, jag har ju saknat han ända sen vi flyttade. Fast vi får se hur det går, han brukar bli så orolig av att vara i en lägenhet.

Nu sitter jag och Simon i soffan och ser House. Eller, han kollar och jag fokuserar mer på bloggen. Slut på det for now, nu vill jag också se House och se om jag kan lära mig något mer sätt att vara elak på - alternativt se om jag redan kan alla metoder. A veo.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Annson!
Din kolapaj var inte heller så pjåkig! Vill gärna ha receptet!
Kram mammsingen