onsdag 3 oktober 2007

För att sossar har humor

Följande historia gick att läsa på Lennart Holmlunds (socialdemokrat och kommunalråd för Umeå kommun för er som inte vet) blogg förra veckan;

Reinfeldt och hans chaufför var ute och körde bil ute på landet i de småländska skogarna. Olyckan var framme och de körde över ett svin. Förskräckt började man fundera över vad man skulle göra. Man kom fram till att man måste gå in till bonden och berätta om vad som hänt.
Chauffören fick i uppdrag att gå in och berätta. Han var borta ganska länge men kom sedan ut, rufsig i håret och kläderna i oordning, med en ciggar i ena handen och en flaska vin i den andra.
Reinfeldt frågade om vad som hänt och varför han hade varit borta så länge. Chauffören drog på svaret men tänkte att han måste berätta sanningen. Jag fick en cigarr av mannen i huset och en flaska vin av hustrun. Jag fick också ”sätta på” deras 25-åriga dotter.
Reinfeldts kommentar:
– Men hur faan kunde du få det?
Chauffören svarade:

– Jag sa att jag jobbade som chaufför åt Reinfeldt och att jag körde över svinet.

Hur lämpligt det är för en politiker i Holmlunds position att lägga upp en sån här historia på sin blogg går ju att diskutera, men roligt är det i alla fall! ;D

1 kommentar:

Caroline sa...

Hahaha. Jag ska dansa på hans grav! xD