tisdag 9 oktober 2007

Mysmåndag!

Egentligen så hatar jag, precis som alla andra (?), måndagar. Jag menar, första dagen efter helgen är väl ingen höjdare - fast måndagmornar är ändå bra. Både jag och Simon börjar sent (han halv elva och jag tjugo över elva!!), vilket betyder att vi kan ligga och mysa i sängen länge. Som i morse, då ställde vi väckarn på åtta, låg och mys-snoozade till typ halv nio och sen gick vi för att hämta tvätten som vi lämnat på tork över natten. Sen vare frukost, tyvärrr hade vi inte städat bort efter middag igår, men det va snabbt kastat i diskhon, haha. Och efter lite yoghurt och mackor vart det sängen igen, och mer mys. Me love!!

Och skoldan har varit rätt lugn, inge mer läxa eller så. Skönt.


Nu sitter jag och väntar på att Simon ska sluta jobba, så jag får väl vänta i en och en halv timme till. Lyssnar på Juanes - A Dios le Pido, av någon konstig anledning. Vi började med konjunktivbildning (don't ask!) idag på spanskan och då fick vi lyssna på den låten som typ en introduktion, eftersom den innehåller många verb i konjunktiv. Hur som helst var jag tvungen att ladda ner låten då jag kom hem eftersom spanska är det vackraste och mysigaste språket och det passar perfekt till min mysmåndag!

Un segundo más de vida para darte
y mi corazón entero entregarte

Un segundo más de vida para darte
y a tu lado para siempre yo quedarme

Un segundo más de vida yo...
a Dios le pido
Que si me muero sea de amor
y si me enamoro sea de vos
y que de tu voz sea este corazón
todos los días a Dios le pido
... ja, även om ni inte fattar så kan ni ju läsa er till hur vackert det låter. Mjau.

Lägger upp två bilder på mig själv så att alla kan ta del av min mysiga höstlook och en bit av vårt mysiga kök.
Hasta luego!





























1 kommentar:

Caroline sa...

Föralltid plugghäst och mysnarkoman.