måndag 22 oktober 2007

Ja visst gör det ont när pajformar brister...

Varför ska helger passera som himla fort?
Svish, svish så är dom förbi.

Helgen har varit relativt lugn, men ändå bra. Lördan inleddes med att jag följde med pap
pa och var smakråd då han skulle välja ut tapeter till fondväggen han ska göra i sitt sovrum. Det fanns så himla många läckra tapeter, jag fick världens sug efter att tapetsera om här i vår lägenhet då jag såg allt fint som fanns. Och då har vi ändå nästan nya och riktigt fräsha tapeter! Synd bara att man bor i en hyresrätt...
Hur som helst hittade jag en favorit till hans rum, en brun tapeter
med metallicblåa detaljer som skulle göra sig skitbra till sandfärgen han ska måla med på väggarna. Hoppas han lyssnar på sin dotter och väljer den! :)

Senare var jag och bastade med mamma och Simon. Var jättehärligt att få stiga in i en varm bastu med en kall öl, tillsammans med sin sexiga älskling (han gör sig verkligen skitbra i bara en handduk kring höften - grr...) och sin älskade mamma. Efter bastun blev med middag hos mamma, och sedan "tvi
ngade" hon mig att sminka henne eftersom hon skulle ut och dansa. Måste säga att det blev en riktigt snygg make-up, men vad kan man annars förvänta sig då det är jag som håller i sminkpenslarna? Haha. Simon fick sig också en sminkning, fast inte någon hardcore- eller transasminkning utan en naturlig som passar killar. Sen ville han sminka mig, så det var bara att ställa upp. Fastän det va första gången han sminkade någon och han var lite på lyset så blev det ganska bra - utom ögonbrynen som blev the brows from hell, typ.

När jag ändå är inne på smink och ögonbryn måste jag passa på att h
ypa tribrow ögonbrynsskugga från Make-up store, som jag köpte med mig efter att jag gjort sminkkursen förra helgen. Äntligen slipper jag kladda med en ögonbrynspenna och få fula, onaturliga bryn - nu är dom naturliga och fina istället! Fast det syns ju knappt under luggen...

Igår var det bullbak (bullarna blev JÄTTEGODA, bara så ni vet!), läxor och tvättning som gällde. Inte sådär superroligt, men det va ändå en lagomt mysig söndag. Hann dock ha sönder vår pajform igår kväll, den som vi bara har använt två gånger. Jag vet inte varför, men det gör ont i mig ibland då saker går sönder. Det blir ingen blodspillan, brytna ben eller brustna hjärtan utan bara en sak som går itu, men ändå. Fråga mig inte varför.

Ska avsluta med helgen absoluta filmtips, "Perfect Stranger" med bl.a. Bruce Willis och Halle Berry. Skitbra thriller med en bra tvist på slutet, ni måste se den! Det är en order.

1 kommentar:

Caroline sa...

Hahahah. Jag tror att den där "saker som går sönder grejen" kanske bottnar sig i ren snålhet. eller? kanske är det bara en ren kärlek till alla ting? jag förstår vad du menar, jag mår också dåligt när saker går sönder.