fredag 12 oktober 2007

Kvällens blogg från en blivande grisbonde

Skrev alldeles nyss klart en uppgift i etik som ska vara inlämnad imorgon. Ute i sista sekund som vanligt. Jag måste verkligen skärpa mig!

Idag tog vi skolkort, det absolut sista någonsin om man inte räknar med studentkortet. Vi blev bara sju pers på kortet, och det blev väl sådär lagomt halvoseriöst. Dock var väl jag mest seriös på kortet - vilken skräll!
Har tyligen även lyckats stöta mig med skidtjejerna som gick i vår klass förra året. De frågade nämligen igår när vi skulle ta skolkort, och som motfråga ställde jag "vadå, ska ni vara med eller?". Det va väl halvt på skämt, men ändå befogat med tanke på att de inte läser några lektioner med oss i år. Tydligen vart dom i alla fall sura, och bojkottade kortet idag. När en i klassen sedan frågade dom varför dom inte dök upp skyllde dom på att "vi kände oss inte speciellt välkomna, p.g.a. Anna" (eller nåt i den stilen). Argh, jag får akta mig så att dom inte kommer och spetsar mig med deras stavar eller nåt. Kanske kommer dom imorrn och bryter ikull mig, jag gissar på att dom är lite starkare än mig :P

Idag åt jag och Simon fläskfilé till middag, gött. Det vart som fredagsmiddag ikväll, eftersom jag jobbar imorrn och det inte kändes sådär jätteroligt att käka finmiddag på jobbet under tidspress. Men vadå, jag tycker man alltid borde äta gott på torsdagar!
Vi började även fantisera om vår framtid. Vi kom fram till att vi ska ta över mormors torp och starta en grisfarm med sisådär 1000 djur, plus att vi ska ha 2-3 hundar och några katter som håller borta råttorna. Låter inte det tufft så säg? Jag ska börja kolla upp med Scan om de är behov av en leverantör från de norrländska skogarna...

Nej, usch nu måste jag sova, börjar bli trött. Fast föresten, måste bara skriva att vi har sett senaste Beck ikväll. Ryktena säger att det är sista Beck-filmen, men om det nu stämmer så har dom gjort ett kasst avslut. Visst, filmen gick väl att se men den va ingen höjdare. Så nu vet ni det. God natt.

Inga kommentarer: