måndag 29 oktober 2007

the weather reflects my mood

Ibland är det roligt att jobba. Som t.ex. när man jobbar med en viss Viktoria Danielsson.
Trots att det har varit en halvtung helg, med 9 timmars arbetsdagar och onda fötter, har jag skrattat en hel del, tack vare VD. Som när en kille kom in och hade tankar men inte hade pengar på kortet och skulle gå ut för att ringa telefonbanken för att flytta över. Han lämnade Visakortet på kassan medan han gick ut, och till vår stora förtjusning kunde man läsa ut att han hette "Dunder Robert". Ja, alltså Robert i förnamn och Dunder i efternamn, fast det står ju bakvänt på kortet. Det hela resulterade i att vi spann vidare på förnamn som skulle vara roliga att kombinera med efternamnet Dunder. Jag kom på att det roligaste skulle vara om någon hette Dick Dunder, det skulle ju bli Dunder-Dick! Erkänn att det är lite roligt...?

Eller som när VD hittade en lapp på en beställning till Laitis som någon skrivit, men stavat fel. Istället stod det "Latits". Det kanske inte låter sådär jätteroligt, men säg "Latits" högt så fattar ni. Kanske.

Eller som när vi skulle leka cateringfirma och leverera kaffe och 20 kanelbullar till taxi. Först blev bullarna lite övergräddade. Inte brända, men helt klart lite mer bruna än de skulle bli. Och sedan paketerade VD in kaffekopparna, sockerbitarna och servetterna i fina paket med rosa papper prydda med hjärtan och röda snören. Såå snyggt. Och så styggt samtidigt. Linda tyckte nog att vi var lite konstiga då hon kom på jobbet och såg vår cateringpaktering.
HAHA!

Idag är en sån här tråkig, regnig dag då jag till råga på allt måste skriva klart filosofiuppgiften om "Vad är en människa?" och "Vad är meningen i livet?". Måste jag ens skriva att det går åt helvete?! I fucking hate filosofi.

Mina h&m-kläder har i alla fall kommit idag. Tänker inte skriva så mycket om vad jag tyckte, eftersom Simon ska agera smakråd ikväll och eftersom jag vet att han läser min blogg vill jag inte påverka hans åsikter. Kan i alla fall säga så mycket som att väskan jag beställt (som egentligen var det enda jag hade tänkt beställa innan det slank ned en massa annat på beställningssedeln...) var över förväntningar. På bilden såg den skitsnygg ut, men eftersom den är i fusk-krokodilskinn trodde jag att den skulle vara jätteplastig i verkligheten, men icket! Så nu ska jag börja spatsera omkring med min nya kuvertväska som inte ser ut som en plastpåse. Niiiice...

För övrigt lyssnar jag på Lugna Favoriter (förlåt Bandit, men jag kände för fjollmusik idag) och mumsar på cashewnötter.
Och den här bloggen är tillägnad min kära pojkvän, för att han ska ha något roligt (?) att läsa på jobbet :) Puss på dig Simon och alla er andra där ute.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack så mycket snygging! ät int opp alla nötter :p
puss