onsdag 9 juli 2008

Arg, irriterad och allmänt frustrerad

Idag är jag arg. Eller sur, åtminstone. Anledningen är att min plattång har pajat, 13 månader efter att jag har köpt den. Alltså en månad efter att garantin har gått ut. Så nu måste jag - ja, min nya, korta frisyr kräver en genomplattningen då och då - köpa en ny, även fast jag egentligen inte har råd. I-landproblem, jag vet, men ändå jäkligt frustrerande.

Inte blir jag heller speciellt upplyft av att tänka på dagens och morgondagens arbetspass. Börjar alldeles snart, kl 15 och jobbar till stängning. Så långt är det lugnt. Men sedan börjar jag kl 6 imorrn, vilket betyder att jag bara har ungefär 6.5 timmar mellan mina arbetspass. För att citera mamma: "Det är så olagligt det kan bli".

1 kommentar:

Anonym sa...

jag och "tvärfor" bara dit ;) mellanlandade i övik vid havet hos moster och albin och ellen som var där, asså den pojken är mig upp i dagen! helt sjukt. då jag skulel äta mina mackor som fika så skulle han också äta mina mackor, så jag åt en halv totalt , för hanåt upp resten :D