torsdag 17 juli 2008

Reklamationsrätt på semestervädret?

Är det det här man kallar sommar? Spöregn, elva plus och åskilar? Visserligen har det först- och sistnämnda lagt sig, men tidigare ikväll då jag hade tänkt blogga blixtrade den som fan här utanför, varav jag blev tvungen att stänga av datorn (visserligen har jag ju en laptop, men av ren tradtion kunde jag inte ha på den när det åskade). Istället gick jag och Simon ner för att hänga upp tvätten - tur att man har torkrum och inte torkvinda - och jag fick ett infall att klä av mig naken och skrika "gratisdusch åt alla" där i regnrusket. The rain drives me insane, eller nåt.

Gårdagen var som ni kanske märkte ganska fullspäckad, och kvällen likaså. Robert fyllde år och därför for vi förbi med present och fick tårta i utbyte. Vi spelade även ett bilspel på Xbox, vette fan vad det hette men det var skitskoj! Dock blev jag sur när Simon knuffade mig av banan hela tiden. I vanliga fall är jag inte en speciellt dålig förlorare, men vad jag än tävlar mot Simon i måste jag vinna...


Därefter åkte vi hem och Lisa kom förbi för att färga håret på oss båda. Eftersom jag inte behöver en (nästan) hel färg själv fick Simons skalp också en uppfräschning! Det blev i alla fall jättebra, man blir alltid lika förvånad hur mycket en färg hinner blekna från månad till månad...

Idag har jag umgåtts med superfärgarn (Lisa, alltså) hela dagen. Vi var bl.a. på stan, där vi köpte varsin väska - likadana, pinsamt nog. Men vi har just insett att nu när jag byter riktnummersområde blir det svårt att låna kläder och dylikt av varandra. Suck.


Helgens äventyr stavas Åselemarknan. Det blir öl & cider, tältning (ve och fasa!) och betongkepa under tre dagar. Hope it'll be fun...

Jag kommer att sakna min syster - och hennes garderob!

1 kommentar:

Anonym sa...

"Inte en dålig förlorare".. In your dreams;-) Tror nog att du kommer att sakna din syster mer än hennes garderob när du flyttar, eller hur? Såvitt jag vet har du en ganska välfylld garderob.. Jag/vi kommer då att sakna dej, tur att Piteå inte ligger vid "världens ände"! Kram