måndag 28 juli 2008

På tal om motorer...

Det blev lite bloggning om motorveckan (eller lite bloggning förra veckan, över huvud taget), men det berodde ganska logiskt på att jag nästan missade hela arrangemanget! Jag brukar vanligtvis gå på två events under veckan - burnout competition och Hawaii snowmobilshow. Men vid den förstnämnda störtregnade det så jag hoppade avgasröken och däcksmällningen till fördel för städning här hemma, och under skotershowen jobbade jag.

Däremot missade jag inte öltältet. Min bästa partypolare Hanna var ju som sagt här, och därför var det (desto mer) oundvikligt. Så i torsdags stod vi och rockade till Final Crap, styggt nog. Jag är ju mer van vid konserter med band som Nightwish, Sonic Syndicate, In Flames och Meshuggah, men det fanns väl sin tjusning med att avnjuta ett coverband som rev rockklassiker såsom Van Halens Jump också... Hur som helst funkar det när man har några öl innanför rockärmen.

På fredan blev det också öltältet, när jag hade slutat jobba och dito på lördag. Den kvällen var jag nog föresten den enda som var klädd i jobbarkläderna, jag slutade nämligen kvart över tolv och hade varken tid eller ork att svida om.

Vad mer intressant har hänt sen senaste bloggningen (förutom den tidigare ikväll)? Jo, jag har:
1. Tagit premiärdoppet för i år. Typ två månader senare än normalt, men då har ju inte sommaren heller gjort entré förrän nu.
2. Införskaffat en annan föda till Heavy och Metal, nämligen syrsor. Ni skulle bara ha sett igår då vi skulle mata H & M med kräken! Metal sprang snabbare än aldrig förr, men syrsan lyckades smita ändå och gömma sig i en plastväxt. Det hela slutade med att vi fick riva hela terrariet för att få fram syrsan igen, så att Metal till slut kunde få sig ett skrov. Heavy däremot låg som vanligt och slöade i ett hörn och nöjde sig med att äta en - lite långsammare - zoophobaslarv istället.

Det finns en hel del bilder från helgens bravader, men de får dyka upp senare. Nu vill jag bara sova!


1 kommentar:

Anonym sa...

Anna, jag avundas sig enormt ska du veta och då har jag haft lärare hela livet som lovordat min svenska skrift. Hade jag varit redaktör på någon cool tidning hade jag anställt dig med hög lön på direkten.. Du behöver ingen journalistutbildning, du är redan grym.