söndag 6 juli 2008

Tyvärr så tog det slut

Underbart är kort heter det ju, och visst är det sant. Jag tycker att det just var fredag och att man fick pallra sig hem från jobbet och konstatera äntligen ledighet. Men vi har haft en bra helg i Vännäs i alla fall. I fredagskväll for vi till Sandra, där vi drack några öl och cider och bara pratade hela kvällen. När vi skulle gå och lägga oss strax efter tolv var det dock en som var piggare än oss, nämligen Hampus. Då skulle han leka med sin sparbössetraktor och hålla låda. Vi lät han hållas ett tag, men strax före ett fick det lov att vara sängdags igen - pojken är ju inte ens två år!

Sedan hade han tydligen lyckats väcka Simon vid 7-tiden, och som den snälla morbrorn han är klev han upp för ännu mer lek igen. Och som den utarbetade mostern jag är vaknade jag inte alls utan fick sova till i alla fall halv nio. Då kom nämligen Simon och la sig med nästa guldgosse (läs: Hugo, snart två månader) i sängen. Trots att det inte blev den långa sovmorgonen jag hade hoppats på var det riktigt mysigt att ligga där och leka familj.


Sen for tyvärr både Sandra och pojkarna iväg, så vi drog till Umeå med Simons föräldrar till Umeå för att köpa larver till ödlorna och en present till Lisa (det blev ett presentkort på make up-store). Det enda som jag köpte till mig själv var make up-svampar på H&M... Men det är lagomt för min plånbok just nu! Sen bestod kvällen av grillning, mer cider och flera timmars prat på balkongen, för att avrundas med tio timmars sömn. En perfekt helg för min del med andra ord!

Och i kväll har vi varit förbi Lisa igen för att gratta en andra gång, och vi fick tårta även den här gången. Nu väntar sängen för och imorrn börjar jag återigen jobba, klockan 6. Så tyck lite synd om mig hörrni!

Darlings!

1 kommentar:

Anonym sa...

herregud vilken söt krulltutt :)