fredag 18 juli 2008

Åsele

Då var alla saker packade (det ser ut som jag ska vara borta i två veckor snarare än en helg, typiskt mig) och jag sitter och väntar på att Tina ska komma och hämta upp mig och därefter Thiger - för att styra kosan (Volvon) mot Åsele och den årliga marknaden. När jag tänker efter på fenomenet Åselemarknan blir jag nästan full i skratt: tänk att 150.000 människor söker sig till ett litet, litet samhälle mitt ute i skogen för att supa under några dagar. Nåja, vissa dricker såklart inte utan är mer ute för att "fynda" på själva marknaden, men ändå.

Jag hoppas då att det ska bli lika roligt som tidigare år, och att jag inte känner mig för gammal för spektaklet. Och ja Simon: JAG KOMMER ATT SAKNA DIG! Varje minut utan dig fyller mig med en viss tomhet...

Inga kommentarer: