onsdag 9 juli 2008

Vokabulär diarré

Vissa dagar hinner man med mer än andra. I dag känns det nästan som att jag har hunnit mer med än vad jag lyckas prestera på en hel vecka!

Först ut på dagens schema var jobb, det verkar vara ett ofrånkomligt ämne i sommar. Dagens pass gick av stapeln 8-16, skönt med lite "sovmorron". Igår var det ju upp kl. 5 som gällde återigen, så alla timmar utöver det känns just nu som ett plus. När jag kom hem hann jag sjunka ner i soffan för några minuter, därefter väntade en sväng på stan med min djupt älskade sambo. Turen som var tänkt att ta en halvtimme eller så blev till en och en halv, med Tiara - Mixup - Öhmans - Åhléns och slutligen matinhandling på ICA. Därav blev middan lite senare än vanligt, kring sju var vår hemmagjorda pizza klar (eftersom vi saknade 3 dl mjöl till degen och tomatpuréen hade jäst tog det ännu längre tid). Trevligt nog hade vi min kära bror som middagsgäst (jag höll på skriva "jäst") också. Efterrätten intogs dock utan Linus närvaro med med pappas hos Monika, där bl.a. Shellmuffins stod framdukat. Jag fick även en liten present av de som de inhandlat under deras weekend i huvudstaden - nämligen en jättesnygg tisha från Hardrock Café. Tyvärr sitter den som ett korvskinn, men jag tar det som en uppmaning att börja träna igen.

Planen var sedan att åka hem för att ta en tidig kväll, trots att jag inte börjar förrän 15 imorrn, men så sprang jag på Tina på Shell när jag skulle köpa juice (vi måste börja skriva handlingslistor...). Hon, min duktiga lilla vän har klarat körkortet idag så då kände jag mig tvungen att dissa den tidiga kvällen och väntande sängen och åka en sväng med henne. Och vet ni vad? Jag överlevde! När jag tänker efter så var jag inte ett dugg rädd under åkturen.

När jag läser igenom detta inser jag att jag har valt väldigt snälla adjektiv om nämnda personer - djupt älskade, kära, duktiga. Och att jag är en flitig användare av dessa paranteser! Får se om jag lägger om dessa (o)vanor - nu gjorde jag det igen! - framöver. Men nu kan jag passa på att missbruka det förstnämnda och berätta att jag ska krya i säng intill min inte bara djupt älskade, utan även snygga, underbara, godluktande, omtänksamma, överväldigande, sexiga, fantastiska, etc., etc., Simon!

God natt på er!
(Var ni inte trötta redan innan gissar jag på att det här inlägget i alla fall var uttröttande.)

Inga kommentarer: