tisdag 15 juli 2008

Jag är omgiven av trevliga brudar

I kväll har jag varit ute och gått med Thiger. Fast så mycket till promenad blev det inte, helt omedvetet styrdes våra steg emot Sportbaren där vi slank in och tog en öl såhär på tisdagskvällen. Såklart började det regna så fort vi fått bärsan i handen, så vi skippade att provsitta deras nya terass och satt inne och skvallrade istället. Men om det är något jag blivit van vid den här sommaren är det att vädergudarna hånar mig varenda gång jag är ledig.

Förutom att dricka spontanöl och få presenter av en gullig kille har jag även hunnit umgås med min kära kusin Jessica idag. Att det är roligt att träffa folk man tycker om och inte har träffat på länge är väl kanske inget ovanligt. Men det är extra skoj att träffa sånna som Jessica, som man kan skratta åt i princip ingenting med.

Och nästa helg kommer Hanna till Lycksele, ska bli underbart att få träffa henne med. Jag ringde föresten till henne i kväll och för att berätta jag har tagit mig in på högskolan, men hela samtalet spårade ut i någon slags framtidsplanering som innefattade att vi skulle få barn samtidigt, att vi skulle ha snygga sportbilar medan Tommie och Simon (som skulle vara våra hemmafruar) skulle köra combibilar med barnstolar i och ett rejält bagage för att rymma alla varor från stormarknaden... Så nu återstår det bara att se om det blir verklighet.

Miss you baby!

Inga kommentarer: