onsdag 2 december 2009

Luftslottet som sprängdes

Egentligen hade jag tänkt fara på gymmet i kväll eftersom jag inte har tränat något i veckan, men det blev bio med halva familjen istället. Lite trevligare måste jag medge! Vi såg Luftslottet som sprängdes som likt de föregående filmerna inte var speciellt bra. Jag tycker inte att de är rent kassa, men de är ungefär som Beck-filmerna. Lagom spännande underhållning som passar bäst för slöa söndagar. Att jag hade stora förväntningar efter böckerna gör filmerna såklart inte bättre...
Den här filmen var i alla fall den svagaste i triologin. Efter halva filmen började det krypa i kroppen på mig då den var alldeles för lång. Och då hade filmskaparna - längden till trots - fått med halva boken.

Från det ena till det andra och tillbaka igen - levergrytan var god! Men jag håller med Rebecka om att lukten var allt annat än tilltalande.

Helt okej, men inte mer.

Inga kommentarer: