tisdag 22 december 2009

Jul, jul, strålande juuul...

Två dagar kvar. Och för en gångs skull längtar jag till julafton! Jag vet inte när det hände sist. Jag har alltid tyckt att julen är mysig, men stämningen och längtan har sällan funnits där innan den 24:e. Men i år, i år känner jag mig som ett barn igen.

Det mesta jag gör nu är mer eller mindre julrelaterat. Igår bjöd jag min finfina vän Tina på fika och grattade henne i efterskott (hon fyllde 20 år den 11:e). Men fastän det var hennes födelsedag som stod i fokus kunde jag inte låta bli att bjuda på julfika. Och te såklart, det är nästan bara tillsammans med Tina jag dricker te.

För en timma sedan pyntade jag och Johan granen. Tyvärr har han en ruskig plastvariant - jag är anhängare av riktiga träd - men den blev väldigt fin i slutändan! Så nu har julkänslan höjts ytterligare ett snäpp. Myyys.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Ikväll kommer vår gran in, men vi kör med äkta vara, grandoften gör att man känner att det är jul ;)

Johan sa...

jag är för lat för att städa barr varenda dag ;)