onsdag 9 december 2009

Julmys & bakvärk

Är just hemkommen från lite julmys. Medan Emmas favoritjulskiva från barndomen spelades på repeat bakade vi pepparkakor, kokade knäck och gjorde äckliga marsipanfigurer. Alltså, det var inget fel marsipanfigurstillverkarna - jag är bara inget fan av marsipan.
Sedan avnjöt vi allt götta med glögg och fem avsnitt av Sunes jul. Tillsammans med Mysteriet på Greveholm är det min favoritkalender!

Julmyset har dock satt sina spår. För tredje kvällen i rad har jag ont i magen. I måndags var anledningen okänd, igår protesterade magen för att jag hoppade middagen och i kväll är det pepparkaksdegens fel att jag har ont. Kort sagt kan man säga att jag lider av bakvärk.

Sofias och Simons kläder passade bra för ändamålet.

Sandra B var förste knäckokare!

Marsipansektionen - Emma, André och Julia

"Fotar ingen annan oss får vi göra det själva..." Ett mjöligt namnsdagsbarn och en lite renare Sandra J


Inlägget avslutas härmed med en puss till påsk i juletid (eh?).Fet

1 kommentar:

Sandra sa...

En riktigt trevlig afton :)