onsdag 23 december 2009

Mer jul

Mycket jul just nu, som sagt. Igår var jag förbi Shell och hade "lilla julafton" tillsammans med bossen och en annan arbetskamrat eftersom vi missade firmafesten i fredags. Som vanligt hade de lagt den på en kväll när jag jobbade...
Som "kompensation" blev vi bjuden på smörgåstårta och utöver en julklapp fick vi också en biobiljett. Det var en väldigt fin gest, men med risk för att låta otacksam vägde det inte riktigt upp för att få vara med på den riktiga festen.

Därefter drog jag vidare till mamma och nästa mini-julafton. Hos henne blev det middag (vilket jag var sådär sugen på efter två bitar smörgåstårta), lussebullar, pepparkakor och glögg. Min plastsyster Rebecka spöade oss i TP som tog över två timmar att spela - fastän vi körde snabbversionen. Hennes vinst skyller jag dock på att hon fick barnfrågor medan vi andra körde med de svettiga vuxenfrågorna. Men jag unnar henne segern. Det är trots allt jul.

Strax ska jag till pappsen där det blir uppesittarkväll med ännu mera julmys. Jag älskar verkligen denna högtid!

Bilder från igår, bara för att min syster och "syster" är så himla söta:

1 kommentar:

Sandra sa...

God Jul på dig :)