onsdag 4 januari 2012

Det maniska tillståndet

I veckan ägnar jag all ledig tid åt att flytta. Fastän min nya lägenhet - min borg! - redan var möblerad är det en triljonmiljons saker (läs: kläder...) som ska packas upp och läggas in på rätt ställen. Vilken tur att jag i kväll återupptäckt min fäbless för att organisera! Tummen sitter fast rätt hårt där bak men när den väl är utdragen - då jäklar.
När jag väl är klar rustat upp borgen ska jag minsann skriva in "bra organisatör" på CV:et. Om jag sedan måste specificera punkten på en arbetsintervju, ja då är det bara att peka på min förmåga att färgkoordinera en garderob.

Nej, nu tror jag bestämt det är dags att styra upp badrumsskåpet för att sedan ska jag njuta av ordningen i min farligt mysiga sovalkov. Återkommer kanske med bild på den - men först när jag införskaffat enhetliga sängkläder...

Inga kommentarer: