söndag 8 januari 2012

Sånt som när mig

Har haft en uppfriskande dag ute i en by i inlandet. Skoterpremiär och kaninungegos, hur härligt låter inte det på en skala? Skotern vi fick låna var långt ifrån Yamaha ET-serien som jag är uppvuxen med. Den här hade både elstart och back, och bekvämlighetsmässigt var den som att köra en soffa. Lite mindre sport, desto mera komfort skulle man kunna säga.

Kaninungarna var däremot precis så mysiga och gulliga som jag minns mina egna Stampe, Lille Skutt, Pricken och Bruno från barndomen däremot. Om jag fått tillåtelse hade jag tagit med mig en eller en handfull harpaltar hem.

När vi styrde mot kusten igen insåg jag att hur mycket jag än har tagit Umeå till mitt hjärta känner jag mig än mer hemma så fort jag åker några mil västerut. Inlandet gör mig gott.

Sötnosar x 2

Inga kommentarer: