onsdag 11 januari 2012

Sånt jag inte tänker lova men (kanske) göra ändå

Träna mer. Äta nyttigare. Skratta högre. Dansa yvigare. Skriva oftare. Deppa mindre. Älska innerligare. Blogga bättre. Klättra karriärmässigt. Konsumera smartare. Tygla humöret. Välja alkoholfritt. Värna djuren. Bli vackrare. Bejaka livet.

Det finns så mycket som jag borde - vissa saker som också vill! - lova mig själv. Att avlägga någon slags nyårsed känns dock inte för mig. Tänk vilket misslyckande om jag inte uppfyllt de till punkt och pricka innan året är slut!
Fast ett mål har jag ändå lagt upp för mig själv, för att jag vill och vet att jag kommer klara det: Vid nästa nyårsafton ska jag kunna alla huvudstäder i hela världen.

6 kommentarer:

Sandra sa...

Det måste du och jag måste komma å kolla in din lya med ;)

Lycka till med dina "löften" :D

mami sa...

Kan du väl redan, eller?

Anna sa...

Sandra: Dörren står öppen för dig :)
Mami: Fasen heller att jag kan varenda en! Men snart ;)

mami sa...

Inte?? Jamen nästan......

mami sa...

Inte?? Jamen nästan......

Anna sa...

Mami: Jag kan typ fem huvudstäder i Afrika, så jag har en del kunskapsluckor fortfarande.