tisdag 17 januari 2012

MMA - första lektionen

I kväll fick jag min första MMA-lektion. Enbart av teoretiskt slag, bör understrykas. I april ska jag nämligen gå på en UFC-gala i Stockholm och då kan det ju vara kul att ha åtminstone lite koll på sporten. Först den dagen jag känner för att få ordentligt med dyngstryk kommer jag ta min första praktiska lektion....

Mitt utlåtande om MMA såhär långt landar nog på "intressant". Stundvis önskar jag att ha en kudde nära till hands, för det är faktiskt rätt läskigt. Ändå andas matcherna sport och inte misshandel, som det brukar låta i debatten. Ser fram emot att grotta ner mig i fighting-världen här under våren!

2 kommentarer:

idamari sa...

Oh. Harre. Ska du på den? Jag och M pratade om att åka dit. Men.. jag vet inte om jag klarar av att vara så fysiskt nära liksom.

Anna sa...

Idamari: Ja, det verkar inte bättre höll jag på säga. Tror det kommer bli grymt, i dubbel bemärkelse! :)