tisdag 10 januari 2012

Platta paket väcker draken till liv

Säga vad man vill om Nelly.com, men de är snabba på att kompensera en för fadäser.
För två veckor sedan beställde jag kappan jag trånat efter och i dag kom äntligen det efterlängtade paketet. Ett oroväckande platt paket.
Mina farhågor besannades när jag slet upp fakturan. Kappan var slut i lager och jag har därmed väntat på ingenting alls.

Jag blev så arg att eld sprutade ur mina näsborrar och i affekt författade ett mejl där det mycket tydligt framkom hur jävla besviken jag var. Som krona på verket avslutade jag med "Vill egentligen skriva en massa fula ord men jag tyglar mig för att inte framstå som ohyfsad", för att de skulle förstå vidden av min jävla besvikelse.

39 minuter senare kom en ursäkt, en förklaring om att de haft tekniskt fel på lagret och ett löfte om 500 kronor att handla hos de för.

Visst, det var väldigt rart av de. Synd bara att Nelly har för bra utbud och jag för lite tid för att shoppa i fysiska butiker. I så fall hade jag beställt något för Nellypengarna och sedan aldrig handlat där mer bara för att bevisa vidden av min besvikelse.

Inga kommentarer: