torsdag 12 januari 2012

Sexuellt utmattade frukter?

Hur skulle ni definiera ordet "pömsig"?
I min värld är det inget tillstånd som persikor brukar befinna sig i. Speciellt inte persikor som ska dofta i ett badskum för barn...

Om ni undrar över mitt val av badskum finns det faktiskt en förklaring: När jag blev sugen på att inviga badkaret i söndagskväll var bara matvarubutikerna öppna. Deras badskumsutbud bestod av den ovan och en Bamse-variant och kändes den här minst ookej att ha på badkarskanten...

7 kommentarer:

idamari sa...

Min pappa har alltid frågat om jag är pömsig. Från jag var liten så jag blev som lite deppad när jag fick veta innebörden av det. Undra om pappa vet!?

idamari sa...

Min pappa har alltid frågat om jag är pömsig. Från jag var liten så jag blev som lite deppad när jag fick veta innebörden av det. Undra om pappa vet!?

Anna sa...

Idamari: Åh, jag tycker det låter så hemskt när föräldrar frågar sina barn det! Eller hemskt kanske var fel ord, mer roligt. Har alltid god lust att påpeka den "riktiga" (alltså min) definitionen av ordet. Du kanske får berätta det för far din så att han vet om det nu i efterhand ;)

Emma sa...

Jag vill slå ett slag för pömsighet! Den där oskyldiga varianten, alltså. Jag tänker bara på att vara gosigt trött :)

Anna sa...

Emma: Gör inte det. Som sagt finns det utrymme för missförstånd... ;)

brotha sa...

haha ja får bara upp en gammal "bild" på Mattias Wändin som springer omkring i en tröja de står "pilsk" på :P

Anna sa...

Brorsan: När det gäller W och hans t-shirts minns jag snarare "Why I can't wear shorts"-tishan...