tisdag 18 december 2007

Anna goes Svennebanan

Tänk att man nästan glömt hur roligt det är att köra bil! Det var bara drygt en månad sen vi vart billösa, men ändå känns det som en evighet sen man satt bakom ratten. Idag var jag i alla fall och snodde Toyotan av morsan och jag har redan varit ute några svängar och lekt vägarnas riddare :)

Och förutom att man är tillfällig combiägare har vi även lånat Zorro, så i veckan leker jag och Simon riktiga Svenssons. Eller ja, det skulle väl ha varit en Volvo och så skulle vi ha bott i en villa om vi skulle vara 100% svennebanan...

Igår när jag gick till farsgubben för att hämta Zorro lyssnade jag på P3, där dom diskuterade hur gammal en människa egentligen kan bli. Enligt en geriatrikläkare skulle vi max kunna bli hela 130 år, om vi levde riktigt hälsosamt. Men inse ödet! Då skulle jag ha 112 år kvar att leva! Inte för att jag har någon dödslängtan, men jag tror att man kommer till den punkt i livet då det kan kännas skönt att äntligen få trilla av pinn - långt innan ens 130-årsdag. Nej, 80-90 år känns väl lagomt, då har man nog presterat nog i livet :)

Nu har jag föresten officiellt jullov! Yeehaw.

Inga kommentarer: