måndag 10 december 2007

Down in Bloggträsket

Jag har de senaste dagarna utvecklat ett starkt beroende av bloggar. Tidigare läste jag bara ett par enstaka, de som mina vänner och bekanta skriver på. Ja, undantaget är väl Lina, aka Raur. Jag känner hon inte alls, men tycker att hon är en härlig tjej med (vad jag uppfattar som) stark självkänsla som inte låter andras fördomar styra över hur hon ser ut. Men nu har jag även börjat läsa bloggar tillhörande Stureplansklientelet, d.v.s. snygg brudar som bara tycks bry sig om yta. Det som är det dumma i det hela är att jag stör mig på det mesta dom skriver, då deras största problem tycks vara om deras hår ser fult ut en dag och deras mening i livet är att fiska komplimanger. Väldigt ytligt som sagt, men även väldigt underhållande. Jag måste dock försöka ta mig ur bloggträsket, eftersom jag inte har tid att läsa vad folk jag egentligen inte bryr mig ett jota om skriver.

Jag har just försökt få i Heavy någon mat, men utan framgång. Jag vet inte riktigt vad vi ska ta oss till med henne! De två första v
eckorna matvägrade hon, men plötsligt kom aptiten tillbaka förra veckan och hon åt hur mycket som helst. Men så har hon gått tillbaka till att vara en kräsen rackare, som inte ens bevärdigar laverna hon får serverade en blick. Metal däremot äter som ett svin. Egentligen borde det vara han som hette Heavy, fast han verkar aldrig bli tjockare även fast han slukar maten som att varje larv vore den sista. Jag var föresten tvungen att retas lite med han idag, då Heavy vägrade äta. När hon tröttnade på att ha en larv krympandes omkring sig, och kröp iväg började Metal istället smyga på "bytet". Och just när han skulle gå till attack lyfte jag ut larven igen, till hans stora förtret. Jag vet, det är taskigt - ungefär som att stjäla godis av ett barn. Men han måste samtidigt få lära sig att han inte alltid kan få ta maten som Heavy inte vill ha, så jag ser det som en läxa för han.

God kväll!

Heavy ger mig en mördande blick för att jag försöker tvinga i henne en larv (Back to mobilbilder - jag har lämnat tillbaka digitalkameran till syrran...)

Inga kommentarer: