lördag 15 december 2007

En busschafför, en busschafför...

Innan jag går och lägger mig måste jag bara berätta om en rolig sak som hände på jobbet idag! Det var en man inne och handlade och när han skulle betala frågade han om jag slutat skolan, eller om jag hade flyttat. Han som frågade är busschafför, och han körde ofta sträckan Forsdala-Tannbergsskolan som jag brukade ta på morgonen förut då jag va för lat för att gå. Hur som helst så berättade jag att jag hade flyttat till Villaryd, och då sa han att det var tråkigt att jag inte åkte med han längre på morgonen. Så sött, att en person som nästan är som en främling "saknar" en. Men så frågade han också om min syster brukade åka buss nu, vilket hon gör. Som alla andra ser han tydligen starka likheter mellan oss två, ni vet såna där likheter som inte syskon kan se lika tydligt. I alla fall är det ju bra att Lisa åker nu, så kanske inte busschaffören saknar mig lika mycket, hehe :)

Nattinatti!

1 kommentar:

Anonym sa...

KAN det va så att chauffören i fråga tycker att det är ovanligt TYST i bussen nuförtiden??!!
Kram på dej "pladdermaja"