onsdag 5 december 2007

Jahaaaa - skog!

Imorse inträffade något som inte tillhör vanligheterna - jag steg upp innan klockan åtta. Närmare bestämt 7.15 var jag på benen, fast då gick jag i och för sig bara upp och kirrade lite frukost innan jag kröp ner i sängen igen och åt... Anledningen till denna chockerande upplevelse (för mig alltså) var att jag, Sandra, Maggi och Mini skulle tillverka tvålar till vårat UF-företag; Lyckstvål UF. Vi ska stå på julmarknaden på lördag och då krävs det ju att man har något att sälja...
Jag hoppas på att vi får sälja mycket, skulle vara sketahärligt med positiv respons på våra produkter :)

Igår hade vi, några brullor ur klassen, en mysig och rolig bakkväll. Fast själva bakandet tog väl ungefär 10 minuter, resten av tiden fördrevs till annat. Vi spelade Rappakalja (jag vann!). Vi var ute och cruisade i VD's pappas SUV och lyssnade på 60-talshits, och varje gång vi passerade någon körde vi ner rutorna och ylade med till musiken för allt vad stämbanden höll, vilket säkert medförde ett oerhört lidande för många. Ja, det kanske va lite barnsligt, men jäkligt skoj iaf :) Slutligen så spelade vi Med andra ord. Hysterin utbröt, alla skrek och gestikulerade yvigt när det skulle förklara ett ord medan de i andra laget mest satt och garvade och fotade kaoset. Det blev några riktigt roliga face som fastnade på en den bilder kan jag säga...
Just det - kakan. Den va god, trots att det va Pollykaka och jag inte gillar Polly.

(Undrar ni över bloggtiteln så kommer den ifrån just spelandet igår, då Emma försökte förklara Forest Gump för Maggi genom att säga "det engelska ordet för skog". Efter att ha upprepat det ett antal gånger + gett andra bra förklaringar, går tiden ut och Emma avslöjar vad det skulle va, varpå Maggi utbriset: "Jahaaa, skog!" Kanske inte låter så roligt då man läser men det va det IRL i alla fall.)

Inga kommentarer: