onsdag 19 december 2007

Hej jullov!

Jäklar så skönt det är med ledighet! Imorse klev jag upp tio över tio, jag vet inte när jag sov ut så länge sist under en vardag - trots att jag har haft sovmornar hela terminen.

Den enda fasta punkten jag haft på mitt schema idag var att gå och se Esteternas julshow kl 13, men det gjorde jag mer än gärna. Som vanligt var dom bra, kanske en aning lite skådespeleri men desto mer sång och musik. Jag måste erkänna att jag verkligen avundas alla som sjöng och spelade, jag skulle också vilja vara en musikalisk begåvning! Men det är väl som jag sa härom veckan: "Vi som går samhälls är estetare, fast utan talang". Jag vet att alla inte håller med, men det ligger en viss sanning i det hela. Faktiskt.

VD och jag- två estatare utan talang?!

Efter ridån gått igen konstaterade VD en sorglig sak: "Nu är det bara en termin kvar innan vi går ut". Ja, det är faktiskt med vemod man tänker på det faktumet. Visst är det studenten man sett fram emot så mycket de sista åren i skolan, men nu när det börjar närma sig känner åtminstonde jag att jag gärna skulle kunna sitta i skolbänken något år till. Jag vill helt enkelt inte lämna mina klasskompisar, de har blivit som ens andra familj under de få åren man gått tillsammans. Jag tvivlar starkt (men hoppas självklart) på att jag kan finna lika fina människor i några av mina framtida arbetskompisar.

Nu ska jag krypa ner i sängen hos min sovande sambo som har tre arbetsdagar kvar den här veckan. Jag lider verkligen med han (fast gottas samtidigt på något skadeglatt sätt över att han måste jobba medan jag kan ligga och bara vara ledig!).

2 kommentarer:

Anonym sa...

jo int ä he se roligt,att jobba till på lörda eftermiddag..
he d upp å gå ut ve Zorro,latrok;)

Anonym sa...

jag å anna ä dom sötaste wannabe estetarna, fast vi har iaf lit talang.. *singstar* wohooo