lördag 29 december 2007

Mellandagshandling

Då har man kommit hem från Umeå och mellandagsrean. Jag hade sett det vanliga scenariot framför mig, med smockat av folk som sliter i "fynd" som egentligen bara är skräp. Men det var faktiskt rätt lite folk på stan (alla har kanske redan varit ute och mellandagsshoppat?!), och inte så mycket rea. Egentligen så borde jag väl gilla rea, eftersom det för de flesta innebär billigare handling, men jag tycker bara att det mesta som sätts ner är rat som ingen vill ha. Fast jag köpte ändå en halsduk på rea för 64 spänn - och det var jag mycket nöjd med.

Utöver den köpte jag en sjal, örhängen, trosor, två koftor, två tröjor, en mössa, en Dior Show-mascara och ett fint rouge på mitt älskade make up-store. Jag brukar ha ett persikofärgat rouge, men nu ska jag testa och ha ett supergirly rosa (intresseklubben antecknar?!). Och ja just det - nu är även alla grejer till min balklänning inköpt. Hittade ett fint lila tyg som skiftar i svart för 29 kr/metern. Som hittat! Det var ju faktiskt också på rea, när jag tänker efter... Och några trådrullar och en dragkedja, så nu är det bara för min faster att sätta igång och sy. Känns skönt om man skulle få klänningen klar snart så att man slipper stressa.

Nu är det bara 3 dagar kvar till 2008. Och jag har fortfarande no idea om vad jag ska göra! Har någon ett förslag eller en inbjudan är ni mer än välkomna med det :)

Inga kommentarer: