lördag 8 december 2007

Gräsänka light

Simon for till Vännäs igår, så det betyder att jag har varit gräsänka en dag. Det är faktiskt första gången sedan vi flyttade ihop som jag inte sover tillsammans med han, så det känns lite konstigt. Men det är ändå skönt att få vara gräsänka, i alla fall när det gäller bara en dag. Då har man chansen att hitta på vilka tokigheter som helst med sina kompisar!

Igårkväll var Emma och Maggi här, vi käkade tacos (jäklarr, vad gött det va! Och vad jag åt...) och sen såg vi Idol, of course. Jag tycker ändå att det var bra att Marie vann, trots att jag höll på Amanda. Marginalerna var ju ändå såå små, och jag tror att en andraplats var det bästa som kunde hända min huge girlcrush Amanda; då får hon ju längre tid på sig att spela in sin skiva och slipper ge ut den där urusla vinnarlåten! För den sög verkligen.

Men det va ändå i pausen innan omröstningen, och efteråt som vi hade som roligast. Vi lekte hemsnickrade charader, där saker såsom "en älg som skiter liggandes" och "emo" förekom. Mycket underhållande!
Och efter programmet var slut hade vi allsång till "I Say a Little Prayer for you" och diverse andra klassiker. Kan avslöja att det nu finns en inspelning av just ovanstående låt, där det låter som någon begår ett massmord på en kattfamilj. Jag håller bara tummarna för att grannarna har lite överseende, så att vi inte blir vräkta efter vår sångsession igår...

Har kommit med en insikt med min garderob. Den är som bermudatriangeln. Lägger man inte kläder där kan de bara försvinna, för att sedan återfinnas nån vecka senare. Letade efter ett par leggins igår, men de var bara spårlöst försvunna! Jag måste verkligen sortera bort lite ur den, det funkar inte att ha en garderob där kläderna i princip väller ut när man öppnar dörren...

Och nu ska jag alldeles strax fara ner på julmarknaden. Håll tummarna för att vi gör succé!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe...En av grannen tycker då att det var väldigt underhållande. Jag och min polare.

Skönt att inte "Gwen Stefani" wannabeen vann. Det hade varit illa. Det hade varit första gången i Idols historia som man valde en vinnare som inte kan sjunga. Visst, hon e ascool. Men Idol är en sångtävling framförallt.

Jag hoppas det fortsätter så. Röstmarginalerna var små...ja. Men enligt aftonbladet och expressen så var mer än 60% nöjda med vinnaren. Marie var helt enkelt för bra för Amanda.