söndag 27 januari 2008

Hej alla fans!

Är det möjligt att ha roligt en helg då man jobbar både fredag- och lördagkväll?
Svar: ja för fan!
Det blev hotellet igår, efter jobbet - trots att ett lås krånglade på jobbet och drog ut lite på tiden. Det fortsatte till en början inte så jäkla bra heller, när vi kom till hottan var det skitlång kö. Och där st
od jag i en kort tunika och pumps med peep-toe, men utan tillstymmelse av tråd på mina ben. Inte fullt så lyckat. Men efter att ha köat i en kvart kom vi in, och mina fötter tinade upp från skorna där dom tidigare varit fastfrusna. Och ungefär där vände allt! Jag hade verkligen en skitrolig kväll. Jag träffade mina fans, bestående av fyra killar som tydligen brukar vara inne på Shell ibland och som tydligen även håller koll på väsentliga saker om mig, som t.ex. vilka hårfärger jag har haft det gångna året. Haha, det är inte alla som har en fanskara! Sedan pratade jag annat känt folk som jag inte träffat med på ett tag, överöstes av komplimanger (varav flera kom från tjejer - både kända och okända!) och drack min favoritdrink numero uno. Tyvärr vet jag fortfarande inte vad drinken heter, men den är i alla fall grön och väldigt syrlig... Så om någon vet, tell me!

Ja, och självklart blev det en sväng på dansgolvet - vad vore en utekväll utan dans?! Allt detta (och lite till!) hanns med på drygt två timmar. Så det blev en kort, intensiv fest. Men ändå den roligaste på länge! Jag försökte dock dra ihop tjejerna på en efterfest, men då var det några tråkiga pojkvänner som satte stopp för det. Då skulle vi efterpartaja med brorsan och hans kompisar istället, men där vid fyra hade dom inte ringt än så då skets sig det med.
Vad är det med den här stan egentligen, varför är alla så efterfestfientliga? Jag tror jag ska bosätta mig på Reykjavik istället, där nattklubbarna inte stänger förrän vid sjusnåret. Fast då tror jag att även jag skulle banga efterröj...

Hur som helst så var det underbart att krypa ner i sängen, synd bara att Hanna ringde och väckte oss imorse så att vi bara fick sova 6 timmar...

Idag har jag och den redan nämnda Hanna bakat bullar - närmare bestämt 100 stycken! Det tog sin tid, men jäklarns vad roligt vi hade under tiden. Jag tror inte att det finns någon som kan göra bakning så rolig som Hanna! Ja, förutom Simon då, men när vi bakar är det mer jag som gör grovjobbet och han som tittar på...

Jag och världens bästa Hanna spexar under lussebullsbaket i december :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen de va väl tur att du lyssnade på mammsingen:-) Jag SA ju att du skulle hinna med hotellet oxå. Ännu bättre att du hade kul dessutom!! Kram

Anonym sa...

tjusiga brudar! ;)