fredag 18 januari 2008

Välkommen helg!

Så var det äntligen helg igen. Och som jag har längtat!
Jag känner att jag inte riktigt har kommit tillbaka från jullovet än, kroppen får ju en chock när man måste stiga upp tidigt på morgonen, och dessutom har vi mycket sämre schema än förra året med långa dagar och feta hål. It sucks! Fast idag hade vi vår första lektion med Estetisk verksamhet, då jag har musik. Jag känner att det kommer vara en lektion som jag kommer att längta efter hela veckan, eftersom jag har hamnat i en supergrupp. Dessutom ändrade läraren lektionsfördelningen så att vi bara kommer att ha 1 lektion i vecka, vilket innebär att jag nu har sovmorron på måndagar, den här terminen med. Sweet!

Nu ska jag och Simon bara äta middag och sedan ska vi fara på SPA. Kommer att bli en kanonstart på helgen, att bara få chilla lite, ta en stöl och mysa i bubbelpoolen! Blir dock en mindre rolig upplevelse att visa upp sin blekfeta vinterkropp i bikini, men vafan! Jag är ju inte precis där för att visa upp mig...

Och imorrn ska jag till Umeå med mamma och Lisa för att hämta en soffa till förstnämnda. Det kommer riktigt klia i Visakortdragarhanden (puh, vilket långt ord!), synd bara att jag i princip är pank. Men något fint måste jag ju få unna mig, i väntan på löning :)

På söndagkväll blir det dessvärre jobb, lyckligtvis har det blivit ett byte så att jag är ledig nästa söndag istället. Men det innebär alltså att jag då har jobbat 4 helger i rad. Lite tråkigt, om än det bara har rört sig om 1 eller 2 dagar varje helg.

Var föresten länge sedan jag skrev något om våra kära husdjur. De mår bra, men de gör inte alltför mycket - kanske därför jag har omnämnt de så lite på sistonde. Heavy ligger bara gömd i buskaget på deras trästock och Metal ligger i fuktlådan. Fast jag och Metal har börjat få en bättre relation (haha!), han verkar inte hata mig längre som han gjorde en period då han bara sket ner mig hela tiden. Härom kvällen då jag satt i soffan ställde han sig t.ex. mot glaset och när jag öppnade rutan kröp han upp i min hand. Det börjar verka kärlek banne mig...

Inga kommentarer: