torsdag 3 januari 2008

Året 2007

Här kommer tillslut sammanfattningen av de bästa respektive sämsta bitarna från året som gått!





Bästa

1. Jason Mraz - I'm yours blev ledmotivet för vår Spanienresa i april. Kommer alltid förknippa den med de muliga dagarna på stranden i Arenyes.
2. Brick and Lace - Love is Wicked var årets sommarlåt, en sån där som gör att man bara vill ställa sig på ett bord och skaka rumpa.
3. Sunrise Avenue - Fairytale Gone Bad Är osäker på om den kom ut i år, men jag upptäckte den när jag började träffa Simon, och ironiskt nog kommer jag alltid tänka på den som "vår" låt (får väl se den som ett varnande exempel, eller nåt...)


Bubblare:
Gym Class Hereos - Cupid's Chokehold, Foo Fighters - The Pretender, Paramore - Misery Buisness, Marilyn Manson - Heartshaped Glasses, Sahara Hotnights - Cheek to Cheek.


Sämsta
1. Rihanna - Umbrella Var det bara jag som hatade denna vedervärdiga låt
(enda tills Lillasyster gjorde en cover)?
2. Laser - Fågeln Roger Årets "Boten Anna" som tyvärr satte sig på hjärnan
3. Marie Picasso - This Moment Årets Idol-låt sög hårdare än någonsin.

Bubblare:
Lene Alexandre - My boobs are OK, Gummy Bear - Gummy Bear Song, Spice Girls - Headlines.







(måste dock säga att det är svårt att lista filmer, eftersom man har sett så mycket i år och inte kommer ihåg alla!)

Bästa
1. The Prestige Grymt välgjord film som jag ställer till mina favoriter i
filmhyllan!
2. The Departed Tuff maffiafilm som imponerade.
3. Shooter Mark Wahlberg går inte av för hackor.

Bubblare: Underbar och älskad av alla, På smällen, Perfect Stranger

Sämsta
1. Silent Scream Skräck som visade sig vara en dålig komedi

2. Black Christmas Bara äcklig och töntig
3. Pirates of the Carribean Långutdragen, seg pengamjölkare vars enda behållning var Johnny Depp, såklart.


Bubblare:
Diverse "skräckfilmer" som endast var så skrämmande dåliga att jag inte kommer ihåg namnet på dom.






Här listar jag bara kända ansikten, för övrigt anser jag att min Simon är århundradets hottie.

Snyggaste KVINNOR
1. Angelina Jolie All time high favvis!
2. Carolina Winberg Sveriges ansikte utåt
3. Amanda Jensen Bortsett från ovanstående tycker jag att fröken Jensen är
hetaste svenskan ever!

Bubblare: Gisele Bünchen, Maria Andersson (Sahara Hotnights)



Snyggaste MÄN

1. Dregen All time high favvis!
2. Mark Wahlberg Ny favorit, vars tredje bröstvårta (!) inte ens kan sabba hans utseende.
3. Brad Pitt Jag vet, boring, men det finns en anledning till varför han jämnt dyker upp på sånna här listor...
Bubblare:
Nicke Borg, George Clooney, Johnny Depp




Minst snygga KVINNOR

(jag väljer att kalla det "minst snygga" för att "fulaste" låter så plumpt.)
1. Amy Winehouse Orginalitet borde belönas, jag vet, men hennes frilla och eyeliner är verkligen inte av denna värld. På ett högst negativt sätt.
2. Britney Spears Bilderna från förra året får tala sitt t
ydliga språk
3. Rachel Zoe Skapligt snygg stil, visst, men ge tanten en chipspåse!





Minst snygga MÄN
1. Perez Hilton Allt annat än good-looking
2. Pete Dorothy Sunkig är bara förnamnet
3. Andreas Sjöberg (Idol 2007) T
rots att han blev "snygg" innan slutet har den gräsliga bilden av hans förskräckliga frilla och mors lilla Olle-kinder etsat sig fast på hjärnan





Årets bästa händelser
1. Att jag träffade Simon Den 16/3 2007 kommer att vara ett datum som jag alltid kommer att minnas, då jag träffade min älskling

2. Körkortet Att kirra kortet ger verkligen en mängd vuxenpoäng och en friare känsla
3. Halkbanan Mars var en bra månad, för den 15/3 åkte jag på halken och det var nog det roligaste jag gjort i år. Faktiskt.
Bubblare:
Göteborgsresan med Simon, att jag fyllde 18, Spanienresan

Årets sämsta händelser
1. Dödsfall Oavsett om det gäller ens gammelmoster, djur eller andras anhöriga är det alltid lika tråkigt
2. Utebliven utlandsresa Jag och Simon skulle åka utomlands i sommar, men jobb och ett förflyttad bröllop p.g.a. tragiska händelser satte stopp för det
3. Att bli utslängd från hotellet Det är ganska stört att man inte får komma in bara för att man har 24 timmar kvar till 18-årsdagen, speciellt med tanke på att man har varit där tidigare

Bubblare:
Diverse bråk och annat elände.


Årets "tre platser jag besökte i år för första gången"
Här finns ingen bästa resp. sämsta kategorisering, men de platser jag listar kommer jag definitivt att besöka igen!

1. Katalonien / Spanien Mataró och Barcelona var verkligen love at first si
ght, och jag fick även en hög vänner här som jag hoppas att det träffar igen!
2. Frankrike Pinsamt nog har namnet från den charmiga byn som vi gjorde en avstickare till under Spanienresan, ramlar ur skallen. Men vackert var det!
3. Gothia Towers, Göteborg Bästa svenska hotellet? Här kommer jag bo även nästa gång jag besöker min favorit av de
svenska städerna!



Jag tror att det får räcka så. Nu blickar jag fram emot 2008, och väntar med spänning för att se vad som blir årets höjdpunkter och bottennapp!

Inga kommentarer: