lördag 26 januari 2008

Från foppatofflor till high heels ikväll?!

Helg igen, och återigen så jobbar man. Men det funkar, speciellt när man tänker på vad man jobbar för. Igår var det ju faktiskt löning igen, och ja - jag fick helt okej med cash den här månaden också. Fast då har jag ju jobbat lite extra under jullovet också, det blir väl lite sämre med lön nästa gång. Men nog om det.

Ikväll tror jag att jag ska göra något jag aldrig gjort tidigare - gå på hotellet efter att jag har slutat jobba! Jag stänger ikväll, vilket innebär att jag är i från jobbet kring 23.30, och sen måste jag fixa mig i ordning lite så det blir ingen helkväll precis. Men det skulle ändå vara trevligt att gå ut och ta ett glas och träffa lite folk, eftersom det är Duvan Cup i helgen och då lär det vara rätt mycket folk i farten. Så jag får se hur jag känner efter jobbet, om jag orkar fara ut och svänga de lurviga eller om jag ska fara hem och mysa med Simon...

Igår hade vi föresten vår första riktiga timme Estetisk Verksamhet, och jag läser som jag redan nämnt musik. Vår första låt att ta oss an är the Hives - Tick Tick Boom, en jävligt grym låt enligt mig. Kruxet är bara att jag har fått uppdraget att sjunga, tillsammans med VD. Hallå - jag sjunga? Jag gjorde det mycket klart för vår lärare förra veckan att min sångröst är en plåga för omgivningen. Men han kanske tänkte att jag skulle börja sjunga, för att få helvetet bortgjort. Det måste ju ha varit något sånt.

Nej, nu måste jag fixa håret och naglarna innan jobbet, så att man ser lite respektabel ut i nattklubbsljuset i natt! Besos.


Inga kommentarer: