onsdag 23 januari 2008

Vintern gör comeback, och jag gillare'!

Vintern har återkommitt till de nordliga delarna av vårat avlånga land. Från att ha varit nån plusgrad dagligen de senaste veckorna visar termometern nu på ungefär -17. Men vet ni vad? Jag gillare'! Så länge man kan sitta inne och mysa i en kofta och se det vackra vinterlandskapet ute, och så länge jag får låna pappas bil och ha i motor- och kupévärmaren innan jag far någonstans.

Jag gillar även det faktumet att ljuset också har börjat göra entré. Nu börjar det ljusna redan kl 8 (!), tidigare famlade man i mörkret när man for till skolan. Typ.

Nu tänkte jag just sluta skriva om allt jag gillar för närvarande, men jag måste få med en sak till. Jag gillar verkligen min familj! Igår var jag och Simon hemma hos pappa och åt, han hade lagat en grymt god lasagne som stod på bordet när vi kom. Och Lisa vad också supergullig och gav oss en rejält försenad inflyttningspresent, bestående av jättefina salt- och pepparkar, och två till skålar av samma sort som vi fick av henne i julklapp. Ja, hon brås verkligen på sin syster när det gäller omtanke... ;)

I kväll är det afro som gäller i träningsväg, jag ser verkligen fram emot det! Förra veckan var det grymt roligt, eftersom det var nya steg och kanske även för att Lisa följde med. Vartenda fel vi gjorde bemöttes med ett hånskratt på äkta syskonkärleksmanér, vilket gjorde träningen ännu jobbigare (att vi skrattade alltså). Och sen avslutsningslåten - den med technotrummorna som jag skrivit om tidigare - är så jävla ball att det bara inte finns. Måste komma ihåg att ta afroskivan som ligger i VD's bil snart så att jag kan avnjuta bongotrummorna även här hemma...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ibland känns det verkligen som att "livet leker", eller hur? Som när man blir bjuden på middag, får sätta sig i en varm bil i stället för att gå ut o frysa om rumpan och inte minst att få presenter, dessutom av sin kära lillasyster:-) Ibland behövs det mindre än så, som t ex en digitalbox. Jag kopplade nämligen in "min" i går å jäklar vad det känns bra! Kan numera oxå lyssna på RADIO RIX som jag saknat mer än jag trodde!! Kram