onsdag 2 januari 2008

Årets första blogg

God fortsättning allihopa och välkommen in i 2008!
Gårdagen blev inte alls som jag tänkt, fast bättre än jag föreställt mig. Jag vaknade upp kl 14.10 och var inte ett dugg bakis. Jag hann/orkade inte/sket i att sammanfatta året 2007 här på bloggen, det kommer senare. Man vill ju inte inleda ett nytt år med att stressa upp sig!

Hur var nyårsafton då? Ganska trist, om jag ska vara ärlig. Kv
ällen inleddes däremot på ett jättebra sätt med trerätters middag hos mamma, som hon hade bemödat sig att tillaga. Prins Charles bakelser till förrätt, chipsgratäng till huvudrätträtt och vanlig, hederlig yoghurtglass till efterrätt! Behöver jag ens säga att allt smakade underbart?! Självklart korkades vin, öl och cider upp till middan.
Mellan huvudrätten och efterrätten körde vi en Singstar-turnering (j
ag ääälskar verkligen Singstar!) och hade rent utsagt skitroligt!

Sen drog vi, tyvärr måste jag säga, vidare. For först till Maggi, men vart ganska less på den festen fort. Så då drog vi vidare till min kusin, som befann sig i en villa här på Villaryd! Vi kom dock dit först kvart över elva, så det blev bara en snabbvisit innan vi for på Shell och firade tolvslaget, med allt folk som samlats där och en flaska skumpa.

Efterfesten skedde enda borta i Hedlunda (ligger dry
gt en mil utanför stan), men det var ett sömnpiller. Vi hade följt med Simons kompis Lars och hans tjej Linda dit, hem till Lindas föräldrar så medelåldern var rätt hög. Direkt vi kom dit kände jag bara "nej, jag vill tillbaka in till stan", men det var så dags att komma på då, när väntetiden på en taxi var ca: 1,5 timme. Men lite roligare vart det ju längre tiden gick, det måste jag ju säga.

Trots att det som sagt inte var det roligaste nyåret, så var det ändå okej. Jag hade inte så höga förväntningar ändå! Och jag får vara glad att jag överlevt enda in i 2008, året då jag tror och hoppas att mycket kommer att hända!

Nyårslooken!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gulligt att du skryter upp morsan men visst hade jag viss hjälp med nyårsmiddan?! Jag hade också trevligt med er! Kan man annat?Speciellt om man får vinna i Sing Star..... ;)
Kram