tisdag 8 januari 2008

Sista lovdagen för miss jordnöt.

Jaha, då var det slut på det hela. Lovet har sjungit sista refrängen, och om 9 timmar och 30 minuter börjar allvaret igen. Det skulle i alla fall känts lite bättre med skolstart, om man hade samma schema som förra året. Men nejdå, nu är sovmornarna och att sluta vid 14-15-tiden borta, och istället går vi full dag, med undantag 2 timmars hål mitt på dagen. Yeehaw! Jag som hatar långa dagar och hål.

Idag har jag umgåtts med Lisa hela dagen. Sta
n, fika, kortspel, o.s.v. har vi fyllt den sista lovdagen med. Jag har även fått höra idag först att jag var lik en jordnöt (av Lisa. Jag förstår inte liknelsen!) och sen sa Simon att jag såg ut som en sköldpadda. Visserligen ursäktade han sig med att jag bara var lik en sköldpadda när jag gjorde en viss min, och att det var en söt sköldpadda. Men ändå! Vem fan vill se ut som Skalman?! Anna x 3?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jamen det är väl inget att deppa över! Jordnötter är goda och sköldpaddor ganska söta:) Likheten kan då inte bero på att du RÖR dej lika sakta som en sköldpadda så var sitter likheten??! :) Hoppas du har en bra dag på skolan efter ett låååångt jullov! Hälsa "Simi"! Kram