tisdag 14 april 2009

Att flytta hem är inte att hitta hem

Det är en väldigt skum känsla att flytta hem igen efter att ha bott utan päronen under något år. Nu bor jag i och för sig i Piteå, men när jag är i Lycksele för att jobba, umgås med folk eller praktikisera bor jag ju i mitt gamla flickrum. Visst var det lite konstigt att flytta hemifrån också, men ändå inte lika jobbigt som att återvända. Det gör mycket ondare att operera tillbaka navelsträngen än att klippa den, liksom.

Inte känns det bättre för att mitt gamla rum ser ut som skit. My dear family har börjat använda det lite som förråd och hyst in diverse musikinstrument, en stationär dator som surrar när jag ska sova och annat skrot som de inte har plats för någon annanstans. Till råga på allt har de även haft sönder min helkroppsspegel, fyllt min gamla garderob med kontorsmaterial (vart ska mina kläder hänga egentligen??!) och julgardinerna sitter fortfarande kvar. Något säger mig att jag måste ta tag i detta och fixa förrådslokalen så den ser ut som mitt rum igen innan sommaren kommer. Jag skulle aldrig palla att bo i röran i typ två månader, har jag en känsla av.

Inga kommentarer: