onsdag 1 april 2009

Fool me fool me, go on and fool me

April är kommen och jag har hunnit mycket idag, vilket knappast är ett skämt.
Den stora skämtardagen inleddes med valinformation på skolan, jag bestämde mig nästan för att jag ska läsa digitalt foto nästa år. Måste bara snacka med lite andra studenter som läst kursen för att höra om det är något att satsa på.

Efter en knapp timme på skolan vandrade jag och Sandra ner på stan för en lunch på Wayne's. Medan jag åt en kycklingfoccacia intog Sandra den mer tveksamma maträtten kladdkaka... Fast vi blev båda mätta och nöjda!
Lyckades även spendera lite pengar på my favourite addiction, men i måttliga mängder. För två hunkor fick jag med mig en klänning och ett par strumpbyxor hem. Strumpisarna är Lindex Chanelkopior, som jag inspirerades till att köpa på Elin Klings blogg. I min hänförelse över hur coola de såg ut glömde jag dock att mina ben är något kortare och tjockare än Klings så lika tjusiga är de tyvärr inte på mig. Fast helt överjävligt ser det ju inte ut i alla fall.

Nog om strumpbyxor. Jag var hemma igen vid halv två-snåret, och hade då alltså både hunnit vara på skolan, ätit på stan, shoppat och storhandlat på Ica. Inte illa pinkat! Därför har jag tagit det lugnt resten av dagen: solat, duschat, sett film med Bäckisbor i kväll och sånt trevligt. Imorrn är börjar medieteorin och då är det roliga över.

Förresten har jag inte gått på något aprilskämt idag, vad jag då vet. Men än är inte dagen över, ni har ännu chansen att lura mig...

Original av Chanel vs. kopior av Lindex (bild från Style by Kling). Vore det inte för det där lilla emblemet och några härliga hundralappar i prisskillnad är de är det inte mycket som skiljer de åt...

2 kommentarer:

Sandra sa...

Ja det var lite olika, en sak om att det skulle bli mobilförbud mellan 18.00 - 00 från onsdag till fredag och att det var keps förbud i umeå. Att Maud Olofsson skulle bli en staty! (tack och lov att de var ett skämt) m.m

Cristel sa...

hehe ja jag vet. men man blir allt bra sugen att göra ngt galet ibland ;P