lördag 4 april 2009

Skogisfest i Umeå

Jag ångrar inte för en sekund att jag utsatte mig för totalt 6,5 timmars bussresa och åkte till Umeå igår, för det var verkligen skitroligt! Thiger hade bjudit in folk hej vilt, och vi blev väldigt många i hennes crib på 40 kvadrat. Mest jägmästarstudenter of course, eftersom det är det hon själv läser.
Det bjöds på tårta och chips med några hemgjorda dipper till som jag och Thiger hade gjort själva. Ni skulle bara ha smakat min guacamole, den var farligt god - till och med jag som inte tycker om det i vanliga fall älskade den! Men då var den ju också made by a mästerkock, hehe.

Jag lyckades hålla mig på mattan hela kvällen när det gällde alkoholintaget: löftet jag hade gett både mig själv och VD om att inte dricka för mycket infriades alltså. Och det är jag väldigt glad för, då jag mådde fint både igår och idag (bortsett från den vanliga bakishuvudvärken, men den får jag även om jag bara luktar på en öl kvällen innan. Typ.).

Utgången blev på Skogis, SLUs studentkår. Den skilde sig en hel del från Piteås kårhus i det avseendet att det hängde älghorn och dylikt på väggarna. Ja, och så var baren billigare - ett poäng till Skogis för det! Klackarna stod i taket som sig bör på en fredagskväll vilket gav upphov till att jag knappt kunde gå när det vankades hemgång. Thiger försökte bära mig på ryggen en bit, vilket gick sådär, och sedan ville jag mest bara krypa fram - så ont hade jag. Min sengångarstil gjorde att vi missade sista bussen, men som tur är har jag kontakter även i Umeå som ställer upp och skjutsar klockan halv tre en fredagsnatt. Tur det, för mina fötter hade inte pallat många meter till.

Jag hade laddat kamerabatteriet innan jag for igår, men när jag satte mig på bussen idag insåg jag att jag inte hade tagit en enda bild under kvällen/natten. Lite snopet kanske, men jag ser det som ett tecken på att festen var så rolig när jag helt glömde bort att fota folket. För er som undrar kan jag i alla fall tala om att skogiskillarna var snyggare än vad jag hade trott. Inga halvfeta gubbtypser i flanellskjorta och keps fanns i sikte, vilket var mina fördomar.

Förresten fick jag en lite udda present just innan hemgången. En av killarna vi hängde med stoppade ner handen i min jackficka, stoppade ner något och sa att jag inte fick kolla vad det var förrän vi kom hem. När vi satt och väntade på skjutsen i en busskur kunde jag dock inte hålla mig från att kolla och i min ficka fann jag tre kondomer, två små förpackningar glidmedel och fyra tepåsar (!). Vilket får mig att undra om 1. killen tyckte att jag såg ut att vara i behov av det 2. om han gav bort de i besvikelse över att han var tvungen att gå hem ensam eller 3. han helt enkelt ville vara snäll. Lite gulligt tyckte jag i alla fall att det var!

I brist på partybilder får ni se en bild på min fina present

Inga kommentarer: