söndag 26 april 2009

Grattis gubbar!

Ikväll gör jag en kortare tårtturné med två stopp. Från dess att jag slutade jobba till nyligen har jag varit och grattat farmors sambo (min "plastfarfar", alltså) Pelle som fyllde 60 år i onsdags. Smörgåstårta med efterföljande marrängtårta fick bli min middag, och min mage typ exploderat nu... Jag förstår inte hur jag ska orka med nästa tårtkalas hos Simon, som fyller 25 idag!!!

Det är förresten rätt lustigt, att av dessa två karlar är det den yngre som har ålderskris. Men Simon, du kan ju alltid trösta dig med att det bara är 40 år kvar innan du kan kolla på fotboll och dricka whiskey på heltid...

Det är förresten lite lustigt att jag hade glömt bort vad Simon fyller idag. I söndags när han beklagade sig över att det snart var dags för ännu en födelsedag frågade jag "visst fyller du 24..?" Men grattis i alla fall din gamle, långhåriga jäkel ;)

Inga kommentarer: