måndag 13 april 2009

Efter en skön helg på Njurundaranchen

Nu har jag styrt kosan mot de lappländska vidderna igen, efter en toppenhelg i Sundsvall. Det var verkligen underbart att loda runt i fula kläder, känna sig genuint skitig, andas lantluft och ta det piano.
Fast riktigt lugnt var det såklart inte hela tiden: i fredags efter att vi hade mockat skit i stallet och tagit oss en ridtur (eller, jag red och Hanna försökte springa efter den galopperande pållen) korkade vi upp rödvinsflaskan. Skit samma att klockan just passerat 13-snåret, på landsbygden existerar inte such things as tider! Fast sen fick vi ju betala priset för vår femtontimmarsfylla: i lördags när vi egentligen skulle ut på krogen låg vi i sängen hela kvällen och såg djurprogram.
Men det var inte hästskit det heller.

Bilder och Sundsvallsstories kommer imorrn, typ. Nu ska jag suzzza...

Jag visar mina ryttarskills på min nya vän Sunna