måndag 6 april 2009

Män som hatar muskulösa kvinnor

Alltid ska det vara nåt när man tränar! Under kvällens styrkemixpass höll mina knän, men istället var jag helt orkeslös eftersom jag är förkyld. Utan att gå in på äckliga detaljer kan jag säga att misstänker att jag har en infektion i kroppen, tolkat utifrån mitt snor...
Tur att jag hade käkat två kilo pasta innan träningen i alla fall, för det var nog den enda källan till energi jag hade i kroppen idag.

Nåväl. När jag stod och snöt mig mellan övningarna kom jag att tänka på en diskussion som jag och en manlig bekant hade för någon vecka sedan, som minst sagt retade upp mig. Han anser att det är bra att kvinnor tränar, men det får inte synas på oss i form utav muskler. Klart han får ha sin åsikt, men det som irriterade mig var att han hävdade att alla män tyckte som han.
Okej, om jag då skulle köpa hans resonemang att alla män vill ha vältränade tjejer men att det inte ska synas - vad i helvete gör vi fruntimmer på gym? De flesta hävdar ju att man går och tränar "för att må bra", men det väl max halva sanningen i de flesta fall. Klart vi nöter gymgolv för att få snygga, muskulösa kroppar! Jag skulle inte alls tycka att det var roligt att träna om jag inte skulle få något kvitto i form av biceps och liknande
Nej, den här snubben (som är en bra kille i övrigt, kan tilläggas) verkar leva i någon värld där han vill att vi tjejer bara ska stå framför gymspegeln och flasha våra naturligt fasta stjärtar, lyftandes ett kilos-hantlar med rädsla för att lägga på oss muskler. Jag tror jag ska ta med han på ett pass på Korpen någon gång för att motbevisa hans tes om att muskler på kvinnor = fult. Några av ledarna där har faktiskt bland som snyggaste armarna jag har skådat.

Själv tycker jag att body builders inte är snygga med sina råpumpade kroppar, men för det säger jag inte att alla tycker det är fult. Bara för att jag är kvinna är jag ju inte automatiskt talesman för alla med fitta, precis lika lite som den här tjejmuskelhatande killen är företrädare för alla med kuk.

Inga kommentarer: