måndag 6 april 2009

10 minutes of fame

För sisådär tre veckor sedan hade vi en studiosändning i TV-kursen, men eftersom jag var tvungen att stressa till Lycksele just efteråt har den som fallit i glömska. Hur som helst var det hur kul som helst, trots att det var jättemycket jobb innan det skulle gå ut på webben. Det är svårt att tro att den tio minuterssändning behöver så mycket förberedelse! Fast då var vi i och för sig nybörjare vilket gör att det tar ännu längre tid med saker och ting jämfört med proffsen...
Jag roffade åt mig "jobbet" som programledare, och efter den sändningen har jag blivit hur sugen som helst på att läsa en programledarkurs. Mest på skoj, eftersom jag fortfarande är inne på tidningsjournalistiken.

Jag har väntat på att vår sändning ska hamna i arkivet på Medieplattformen då jag vet att många av mina vänner missade programmet, men de som ansvarar för den biten verkar inte ha fått tummen ur. Men jag hojtar när/om den dyker upp! Själv hade jag velat se en bakom kulisserna-film från arbetet, jag missade ju vad alla höll på med i kontrollrummet när jag själv satt jag smilade upp mig framför kameran. Men jag kan ändå säga att alla gjorde ett superjobb: vare sig man var scripta, bildproducent, ljudtekniker, fotograf, studioman eller något annat var alla som gjutna på sina platser!

The crew: André, Malin, Emma, Dennis, Vanessa, Fredrik, Nicole och Sandra (Angelica var dock bortsprungen när jag tog bilden, och jag står bakom kameran)

Emma lämnade helst inte sin bildproducentplats under sändningsdagarna.

Dennis och Vanessa lekte studioman och fotograf mellan genrepen

Förberedelser i kontrollrummet inför the real deal

Inga kommentarer: