måndag 13 april 2009

Bilder från helgen på landet

Det är nästan så att jag redan längtar tillbaka till Sundsvall, och framförallt landet då. Jag tror banne mig att det bor en liten lantlolla i mig! Bli inte förvånade om jag sitter ute på min bondgård om tio år omgärdade av kor, hundar och andra kreatur...

Hur som helst, här följer lite bilder från helgen. De får väl tala lite för sig själv (med lite stöd av bildtext).

"Min" häst och min assistent Hanna. Hon tvingade mig att greja allt med sadlingen och det själv, fast hon var inte sen att ge mig lite hjälp när det behövdes...

Ridturen var ett riktigt äventyr. Innan Hanna hade hunnit förklara var stoppfunktionen satt på hästen sprang Sunna ut på storvägen i en hög fart, och hann en bra bit innan jag listat ut hur man fick stopp på henne. Dessutom lyckades jag få henne att galoppera några gånger, men det var mest bara roligt när det gick fort!

På bonngården bor även gullegrisen Frans, som ställde till med ett smärre kaos när han kutade in i hästhagen rakt emot den smådjursfientliga hästen Melissa. Turligt nog gick det bra, men det tog sin lilla tid att jaga ut han därifrån.

Efter ridturen korkades vinflaskan upp - det är inte varje dag man sitter och dricker ett glas rött mitt på blanka dan iklädd mjukisbyxor och lånad sovtröja! Fast på landet bryr man sig inte om sånt, haha.

Efter en heldag utomhus fixade Hanna en supergod middag! (Jag börjar se ut att vara i snean' redan här...)

Potatisknyte med lax och räkor á la Hanna - mums!

Resten av kvällen spenderades åt att titta djupt ner i flaskan...

... röka vattenpipa...

... odla franska mustascher och sucka över nördarna som satt och kollade på bilfilmer på youtube...

... använda Hannas rygg som klotterplank...

... åka på tömma-föräldrarnas-barskåpsturné...

... och slicka Hanna ömsint i ansiktet när grabbarna ville se kvinnlig kärlek. Hehe.

I lördags skulle vi egentligen på krogen, men ni ser ju hur det slutade...

Nu måste jag dra iväg och leka datasupport till farfar. Vi hörs senare!

1 kommentar:

Hanna sa...

Kanon bilder med kanon bildtexter! Love from me to U baby